Prehrana in gibanje

Spodaj so opisane točke, ki so zelo pomembne za proces preobrazbe, vendar se jih velika večina ljudi ne zaveda. To nam lahko precej olajša sam proces hujšanja in prinese hitrejše rezultate, ampak je še vedno najpomembnejše od vsega kalorijski deficit.

Do kalorijskega deficita pridemo s pomočjo uravnotežene prehrane in gibanja. In kaj nam poleg tega še manjka?

Če te zanima več, spodaj preberi, kaj vse ti lahko pomaga do hitrejših rezultatov 😊

  1. VERJAMEM VASE

Tudi, če se zdi nemogoče priti do svoje idealne teže, začnimo verjeti vase in na dolgi rok nam bo telo zelo hvaležno in nas bogato nagradilo. Najbolj pomembno je, da ko se odločimo za sam proces hujšanja najprej razčistimo v svoji glavi s tem, da nam bo tokrat res uspelo. Zelo pomembno se je odločiti, da je to to in da druge poti ni. Pa tudi, če pridejo kakršnikoli pomisleki se poskušamo držati prvotnega plana.

  1. VZTRAJNOST

Seveda rezultati ne pridejo čez noč, zato se moramo zavedati, da to ne bo obdobje enega meseca potem pa se vrnemo nazaj. To je dolgoročna sprememba in za začetek si lahko zadamo časovno obdobje enega leta (potem pa ohranjamo tak slog še naprej). Zelo pomembna je vztrajnost, zato ker če rezultati pridejo počasi, bodo tudi ostali. Pomembno je tudi, da ne stradate ali na kakršenkoli drug način ”trpite”. Gre za psihološki vidik in zato tudi lažje vztrajamo dalj časa.

  1. SPANJE 

Marsikdo se ne zaveda kako pomemben je kvaliteten spanec pri procesu hujšanja. Ko smo 100 % odločeni, da želimo shujšati moramo upoštevati, da vsak dan spimo okoli 8 ur. Spanje precej pripomore k zdravem in kvalitetnem hujšanju. Svojemu telesu moramo dati tudi čas, da se lahko dovolj odpočije in ima boljše izhodišče za hitrejše hujšanje. Poleg tega, pa je pomembno tudi ob katerih urah hodimo spat in zjutraj vstajamo. Najbolj se priporoča, da smo v postelji že kakšno minuto pred 22h in vstajamo okoli 6h ure zjutraj.

  1. DOVOLJ VISOK DNEVNI ENERGIJSKI VNOS

Na prvo žogo se sliši malce čudno, pa vendarle je zelo pomembno, da ne stradamo in ima naše telo na voljo dovolj energije. Zakaj je to zelo pomembno? Zato, ker če bomo imeli premajhen energijski vnos, bo naše telo upočasnilo metabolizem. Kaj to točno pomeni? Če zaužijemo premajhen energijski vnos bo telo samo od sebe začelo shranjevati zaloge in se pripravljalo na obdobje, ko bo hrane manj.  To v praksi pomeni, da bo hujšanje počasnejše. Kar pa spet ne pomeni, da jejmo preveč, ampak še vedno manj kot porabimo. Pravilo zmernosti.

  1. SKRIVANJE HRANE

Skrivanje hrane je zelo pogost pojav, ki se navzven ne vidi. To ve vsak zase. Kaže se kot skrivanje visoko kaloričnih sladkarij ali drugih nezdravih prigrizkov ter uživanje le-teh, ko ni nikogar v bližini. Navzven pa se vidi kot ”saj nič ne jem, pa imam prekomerno težo” ali ”on/a toliko več poje kot jaz pa je suh/a”. Če se najdemo v opisanem imamo problem.

  1. PODPORA DRUŽINE

Če se za hujšanje odloči cela družina je proces veliko lažji. Zavedati se moramo, da če se za hujšanje odloči le en izmed družinskih članov je to težje, saj se v skupni shrambi nahaja veliko živil, ki imajo visoko energijsko vrednost. Seveda ni pa nemogoče. Težava se pojavi bolj pri mladoletnih otrocih s prekomerno telesno težo. Takrat morajo starši poskrbeti za spremembo in se jo tudi sami držati (vzor).

  1. SPREMLJANJE NAPREDKA

Ko opazimo napredek ponavadi dobimo še dodatno motivacijo za nadaljevanje. Enkrat tedensko je priporočljivo spremljati napredek. To pomeni, da si določimo dan v tednu in se vsak teden na isti dan stehtamo ter izmerimo zjutraj na tešče. Ne obtožujemo se preveč, če smo delali vse po planu, a je rezultat minimalen. Pridejo boljši in slabši tedni. Pri ženskah ima velik vpliv menstruacija. Čisto normalno je, da teden dni pred menstruacijo včasih ne izgubljamo toliko kot običajno. Zdravo hujšanje je nekje od 0,5 do 1 kg na teden.

  1. ZAČIMBE

Namesto, da obroku izboljšujemo okus z visoko kaloričnimi živili (ocvirki, mast, maslo, mleko, olje, moka itd.) raje uporabimo začimbe. S takšnim dodajanjem visoko kaloričnih živil po nepotrebnem dodajamo kalorije. Začimbe nimajo kalorij, hkrati pa izboljšajo okus hrane. Lahko uporabljamo vse vrste začimb.

Nina Berglez, mag. inž. živ.


  • Piščančja tortilja
  • Toskanski piščanec
  • Natrgana govedina
  • BBQ piščanec
  • Piščančji curry
  • Goveja tortilja

Leave a Reply

0
0
Vaša košarica
Vaša košarica je praznaNadaljuj z nakupovanjem