Prehrana starostnikov

Uravnotežena prehrana ima pomembno vlogo pri ohranjanju zdravja pri starejših odraslih. S starostjo se znižujejo potrebe po energiji, medtem ko naraščajo potrebe po nekaterih hranilih.

Med starejše odrasle prištevamo ljudi, ki so starejši od 65 let. Tekom staranja se spreminja sestava telesa in prehranske potrebe. Zmanjšuje se delež mišične in kostne mase ter povečuje delež maščobnega tkiva. Prav zato, se takrat pogosto pojavita debelost in sarkopenija oz. zmanjševanje mišične mase.

Starejši odrasli potrebujejo pestro in uravnoteženo prehrano. Poleg tega, pa tudi redne ter enakomerno porazdeljene obroke. Z načrtovanjem dnevnih obrokov, izborom primernih živil ter zdravimi postopki priprave hrane se lahko ob pestri prehrani zagotovi čisto vsa potrebna hranilna. Zelo pomembno pa je tudi zagotavljanje ustreznih tekočin v primerni količini.

S starostjo se apetit nekoliko zmanjša, povečajo pa se potrebe po nekaterih hranilih, kot so esencialnih maščobah in aminokislinah ter nekaterih vitaminih in mineralih. Potrebe po energiji pa se nekoliko zmanjšajo.

Povprečen dnevni vnos beljakovin za starejše odrasle je 1.0 do 1.2 g/kg telesno maso/ dan (npr. za moškega težkega 80 kg je priporočen dnevni vnos od 80 g do 96 g beljakovin).

Primeren vnos ogljikovih hidratov je v območju 45-60 % skupnega dnevnega energijskega vnosa. V osnovi se priporoča prehranski vnos sestavljenih OH z nizkim glikemičnim indeksom (največ takih OH najdemo v polnovrednih žitnih izdelkih).

Priporočila za vnos maščob za starejše so enaka priporočilom za odrasle. Previdni moramo biti pri prisotnosti povišanih maščob v krvi. Pri visokih vrednostih holesterola se svetuje nižji vnos nasičenih maščob iz živalskih virov in hidrogeniranih rastlinskih maščob.

Pri zdravih starejših odraslih, ki se normalno prehranjujejo ni posebnih povečanih potreb po dodajanju vitaminov ali mineralov. Izjema je le dodajanje vitamina D in pa tudi kalcija.

Nina Berglez, mag. inž. živ.

  • Seitan rižota
    7.99
  • Toskanski piščanec
    7.99
  • Piščančja stegna
    7.99

VIRI
Rotovnik Kozjek N., Situlin R., Zelenik D., Gabrijelčič Blenkuš M., Pišot R. 2014. Telesna aktivnost in prehrana za kakovostno staranje. Priročnik o prehrani v tretjem  življenjskem obdobju. Gabrijelčič Blenkuš M., Situlin R., Pišot S. (ur.). Koper, Univerzitetna založba Annales: 127 str. 
(http://www.zrs-kp.si/wp-content/uploads/2018/08/Pangea_prehrana_SLO.pdf)

Leave a Reply

1
1
Vaša košarica
50.00